Kryteria ocen z matematyki

Kryteria ocen z matematyki


Ocenę celującą uzyskuje uczeń, który:

  • Posiada wiadomości i umiejętności wyraźnie wykraczające poza podstawę programową;
  • Bierze aktywny udział w konkursach matematycznych organizowanych przez szkołę i odnosi w nich sukcesy,
  • Aktywnie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych związanych z matematyką,
  • Rozwiązuje zadania o podwyższonym stopniu trudności, proponuje nietypowe rozwiązania;
  • Korzysta z dodatkowych źródeł informacji, które wykraczają poza treści omawiane na lekcjach.

Ocenę bardzo dobrą uzyskuje uczeń, który;

  • Opanował w pełnym zakresie wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej dla danej klasy;
  • Potrafi zdobytą wiedzę wykorzystać do rozwiązywania problemów matematycznych w życiu codziennym;
  • Samodzielnie rozwiązuje zadania posługując się nabytymi umiejętnościami;
  • Sprawnie korzysta ze wskazówek nauczyciela podczas rozwiązywania zadań nietypowych, o podwyższonym stopniu trudności;
  • Potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną na zajęciach z innych przedmiotów;
  • Wykazuje aktywną postawę na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych.

Ocenę dobrą uzyskuje uczeń, który;

  • Opanował w stopniu zadowalającym wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej dla danej klasy;
  • Potrafi poprawnie korzystać ze wszystkich poznanych praw działań oraz definicji podczas rozwiązywania zadań;
  • Potrafi samodzielnie rozwiązywać typowe zadania dotyczące życia codziennego;
  • Potrafi pod kierunkiem nauczyciela wykonać zadania o wyższym stopniu trudności;
  • Logicznie analizuje zadania, co doprowadza do ich rozwiązania;
  • Przejawia aktywność w czasie lekcji;
  • Zadania wykonuje starannie w sposób przemyślany i jasny.

Ocenę dostateczną uzyskuje uczeń, który;
 
  • Opanował w podstawowym zakresie wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej w danej klasie, które są konieczne do dalszego kształcenia;
  • Samodzielnie rozwiązuje zadania typowe o niewielkim stopniu trudności;
  • Zna i potrafi zastosować praktycznie podstawowe treści programowe;
  • Opanował proste , uniwersalne umiejętności dające się wykorzystać podczas rozwiązywania zadań przydatnych w życiu.

Ocenę dopuszczającą uzyskuje uczeń, który;

  • Posiada braki w opanowaniu wiadomości określonych w podstawie programowej, ale braki te nie przekreślają możliwości dalszego kształcenia;
  • Przy pomocy nauczyciela potrafi rozwiązać zadania bardzo proste;
  • Stara się w miarę swoich możliwości pracować na lekcji i odrabiać zadanie domowe;
  • Bierze udział w zajęciach zespołu wyrównawczego (jeżeli są organizowane);
  • Przy pomocy nauczyciela potrafi wykorzystać podstawowe umiejętności i zastosować prawa działań.

Ocenę niedostateczną uzyskuje uczeń, który;

  • Posiada braki wiadomości określonych w podstawie programowej tak duże, że nie rokują nadziei na ich usunięcie nawet przy pomocy nauczyciela oraz dodatkowych zajęć wyrównawczych;
  • Nie potrafi wykonać prostych zadań nawet z pomocą nauczyciela;
  • Nie stara się uzupełnić braków pomimo zachęty nauczyciela;
  • Wykazuje lekceważący stosunek do przedmiotu, nie pracuje na lekcji, przeszkadza, nie przynosi przyrządów;
  • Nie odrabia prac domowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz