Kryteria ocen z matematyki
Ocenę celującą uzyskuje uczeń, który:
- Posiada wiadomości i umiejętności wyraźnie wykraczające poza podstawę programową;
- Bierze aktywny udział w konkursach matematycznych organizowanych przez szkołę i odnosi w nich sukcesy,
- Aktywnie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych związanych z matematyką,
- Rozwiązuje zadania o podwyższonym stopniu trudności, proponuje nietypowe rozwiązania;
- Korzysta z dodatkowych źródeł informacji, które wykraczają poza treści omawiane na lekcjach.
Ocenę bardzo dobrą uzyskuje uczeń, który;
- Opanował w pełnym zakresie wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej dla danej klasy;
- Potrafi zdobytą wiedzę wykorzystać do rozwiązywania problemów matematycznych w życiu codziennym;
- Samodzielnie rozwiązuje zadania posługując się nabytymi umiejętnościami;
- Sprawnie korzysta ze wskazówek nauczyciela podczas rozwiązywania zadań nietypowych, o podwyższonym stopniu trudności;
- Potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną na zajęciach z innych przedmiotów;
- Wykazuje aktywną postawę na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych.
Ocenę dobrą uzyskuje uczeń, który;
- Opanował w stopniu zadowalającym wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej dla danej klasy;
- Potrafi poprawnie korzystać ze wszystkich poznanych praw działań oraz definicji podczas rozwiązywania zadań;
- Potrafi samodzielnie rozwiązywać typowe zadania dotyczące życia codziennego;
- Potrafi pod kierunkiem nauczyciela wykonać zadania o wyższym stopniu trudności;
- Logicznie analizuje zadania, co doprowadza do ich rozwiązania;
- Przejawia aktywność w czasie lekcji;
- Zadania wykonuje starannie w sposób przemyślany i jasny.
Ocenę dostateczną uzyskuje uczeń, który;
- Opanował w podstawowym zakresie wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej w danej klasie, które są konieczne do dalszego kształcenia;
- Samodzielnie rozwiązuje zadania typowe o niewielkim stopniu trudności;
- Zna i potrafi zastosować praktycznie podstawowe treści programowe;
- Opanował proste , uniwersalne umiejętności dające się wykorzystać podczas rozwiązywania zadań przydatnych w życiu.
Ocenę dopuszczającą uzyskuje uczeń, który;
- Posiada braki w opanowaniu wiadomości określonych w podstawie programowej, ale braki te nie przekreślają możliwości dalszego kształcenia;
- Przy pomocy nauczyciela potrafi rozwiązać zadania bardzo proste;
- Stara się w miarę swoich możliwości pracować na lekcji i odrabiać zadanie domowe;
- Bierze udział w zajęciach zespołu wyrównawczego (jeżeli są organizowane);
- Przy pomocy nauczyciela potrafi wykorzystać podstawowe umiejętności i zastosować prawa działań.
Ocenę niedostateczną uzyskuje uczeń, który;
- Posiada braki wiadomości określonych w podstawie programowej tak duże, że nie rokują nadziei na ich usunięcie nawet przy pomocy nauczyciela oraz dodatkowych zajęć wyrównawczych;
- Nie potrafi wykonać prostych zadań nawet z pomocą nauczyciela;
- Nie stara się uzupełnić braków pomimo zachęty nauczyciela;
- Wykazuje lekceważący stosunek do przedmiotu, nie pracuje na lekcji, przeszkadza, nie przynosi przyrządów;
- Nie odrabia prac domowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz